fbpx

הסברה ושיווק עצמי – על מה שפכה לפ"מ 136 מיליון שקל בקורונה

עשרות אלפי שקלים על טאלנטים ■ ההסברה לערבים ולחרדים נזנחה ■ בעקבות עתירת התנועה לחופש המידע חשפה לשכת הפרסום הממשלתית את הוצאותיה ב-2020

7 באפריל 2021

הממשלה נהפכה לאחת המפרסמות המשמעותיות בשנת הקורונה. היא נדרשה להנגיש לציבור מידע רב, על בריאות הציבור, תוכניות סיוע כלכליות, מוקדי סיוע לנזקקים, עדכונים לגבי חזרה ללימודים, מתווה החיסונים ועוד. ממארס 2020 עד ינואר 2021 הוציאה הממשלה 137 מיליון שקל על 130 קמפיינים בנושא הקורונה בלבד – כך מתברר ממידע שקיבלה התנועה לחופש המידע.

המידע התקבל רק לאחר שהתנועה עתרה נגד לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), הזרוע המבצעת של משרדי הממשלה בתחום הפרסום.  

מהמידע שנמסר לתנועה לחופש המידע עולה כי עשרות אלפי שקלים הורעפו על טאלנטים בתשדירים שלא ברורה יעילותם; כשני שלישים מתקציב הפרסום של הממשלה נותבו לטלוויזיה, אף שחרדים וערבים חשופים אליה פחות מלעיתונות כתובה, רדיו ושלטי חוצות. "בתקופת מגפה ברור שהמדינה צריכה להשקיע משאבים כדי לקדם מסרים חשובים וידע לכלל הציבור. אבל עלתה תחושה שלחלק מהתשדירים היה ניחוח של קמפיין פוליטי. לא נמדדה האפקטיביות שלהם ולא נבדק איזו אוכלוסייה דורשת יותר השקעה ותשומת לב", אומרת עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע. "השתמשו בכלים ישנים על מצב חדש — ושפכו על זה כסף רב".

הכתבה על המידע ב"דה מרקר"

המידע שקיבלנו מלפ"מ

 

עתירת התנועה נגד לפ"מ

Lapam-petition

 

הנספחים לעתירה

נספחים לעתירה

 

 

 

 

פורסם תחת:

חדשות

תגים:

,

אתם מוזמנים להגיב

אנא שמרו על שפה נאותה. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לאשר תגובות שאינן עומדות בכללי האתר.

להעברה בנקאית או לתרומה ישירה, להלן פרטי החשבון של התנועה לחופש המידע(ע"ר):
מספר עמותה 580425700 בנק הפועלים (12) סניף 567 (בית אסיה, תל אביב) מספר חשבון 372952

באתרנו מתפרסם מידע שנמסר מרשויות ציבוריות, כפי שהתקבל מהן. אנו עושים כמיטב יכולתנו להבטיח שלא יעלה לאתר מידע שיש בפרסומו משום פגיעה בזכויות הפרט. אם אתם סבורים שבכל זאת עלה באתר מידע כזה, אנא עדכנו אותנו במייל לכתובת: info@meida.org.il