fbpx

מדיניות חלוקת האייטמים של דובר צה"ל נחשפת: בלעדיות לכלי תקשורת ורוטציה

סטודנטית בקליניקה של התנועה רצתה לדעת איך מחלק דובר צה"ל את האייטמים בין כלי התקשורת השונים. התשובה היתה מפתיעה בכנותה

27 ביולי 2016

קבצים מצורפים

 

מהי המדיניות של דובר צה"ל בנוגע להעברת אייטמים בלעדיים לכלי תקשורת שונים? זה מה שניסתה לברר גל רם, סטודנטית מהקליניקה לחופש המידע של התנועה במסלול האקדמי המכללה למינהל. רם שאלה מה מספר האייטמים שקיבל כל גוף תקשורת – במקרים בהם האייטם לא מועבר במקביל לכולם. בנוסף, היא שאלה את דובר צה"ל מהם הקריטריונים לחלוקת האייטמים בין גופי התקשורת השונים. התשובה של דובר צה"ל היתה מעט מפתיעה.

בדובר צה"ל לא הגיבו באופן ישיר לשתי השאלות של רם – כלומר לא נקבו במספר האייטמים או בקריטריונים – אבל בשורה התחתונה הודו כי מדי פעם ניתנת בלעדיות לכלי תקשורת מסוים: "במקרים מסוימים, ומטעמי הגינות והוגנת ניתנת לכלי התקשורת בלעדיות – שהינו כלי עבודה מקובל ולגיטימי בעולם התקשורת. ככלל, בלעדיות ניתנת לכלי התקשורת השונים לאחר בחינת נסיבות העניין, וחטיבת דובר צה"ל פועלת למתן בלעדיות לכלי התקשורת השונים באופן שוויוני בדרך של רוטציה. כאשר ניתנת בלעדיות, הדבר נובע משיקולים מקצועיים לגיטימיים של זמינות והיתכנות מעשית, הקשורים בנסיבות העניין".

התשובה של דובר צה"ל

לידיעה ב"וואלה"

פורסם תחת:

צה"ל

אתם מוזמנים להגיב

אנא שמרו על שפה נאותה. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לאשר תגובות שאינן עומדות בכללי האתר.

באתרנו מתפרסם מידע שנמסר מרשויות ציבוריות, כפי שהתקבל מהן. אנו עושים כמיטב יכולתנו להבטיח שלא יעלה לאתר מידע שיש בפרסומו משום פגיעה בזכויות הפרט. אם אתם סבורים שבכל זאת עלה באתר מידע כזה, אנא עדכנו אותנו במייל לכתובת: info@meida.org.il