דילוג לתוכן העמוד

בעקבות הפסקת פרסום תוצאות מבחני המיצ"ב: התנועה הגישה בקשה לביזיון בית המשפט נגד משרד החינוך

התנועה לחופש המידע הגישה בשבוע שעבר (בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט נגד משרד החינוך לבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, בעקבות החלטת המשרד שלא לכבד את פסק הדין של בית המשפט העליון משנת 2012, שקבע כי על המשרד לפרסם את תוצאות הבחינות בחתך בית ספרי.

בבקשה לבית המשפט, שהוגשה באמצעות עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור ואוריה ירקוני, מסבירה התנועה כי משרד החינוך נטל לעצמו לאחרונה את החירות לסטות מקביעותיו של בית המשפט העליון ולהפסיק לפרסם את תוצאות בחינות המיצ"ב. ואולם, פסקי דין אינם המלצה, וחייבת חובה לכבדם ככתבם וכלשונם. על כן נטען בבקשה כי למשרד החינוך אין סמכות להחליט על דעת עצמו להימנע מקיום פסק הדין ומפרסום תוצאות בחינות המיצ"ב, כפי שהורה בית המשפט העליון בפסק דינו משנת 2012.

בבקשה שהוגשה צוין כי אין יסוד לטענות משרד החינוך שלפיהן פרסום תוצאות מבחני המיצ"ב גורם לפגיעה בתפקוד התקין של מערכת החינוך. טענות אלה כבר נדונו ונדחו על ידי בית המשפט בעבר, וכן אינן יכולות להצדיק הימנעות מפרסום תוצאות המבחנים.

"מצער שהגענו למצב בו אנו נאלצים להגיש בקשה לבזיון בית המשפט כנגד משרד ממשלתי", אומרת עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע. "משרד החינוך נלחם בכל הכלים כדי להחזיר אותנו עשור אחורה ולמנוע פרסום תוצאות מבחנים שחשובים לכל הורה במדינת ישראל. אנחנו משוכנעים כי בית המשפט, שגילה בעבר אומץ ואחריות כשהורה על פרסום התוצאות, ישוב ויורה למשרד לפרסם באופן יזום את תוצאות המיצ"ב בכל בתי הספר בישראל, כפי שמתחייב מפסק דינו החלוט של בית המשפט העליון".

בקשת הביזיון שהגשנו

פסק הדין של בית המשפט העליון שקיבל את ערעור התנועה

פסקת ההתגברות על המינהל התקין / עו"ד רחלי אדרי

פניה למשרד החינוך – אי פרסום תוצאות מבחני המיצב

לידיעה של ליאור דטל , דה מרקר, בעקבות פניית התנועה אל משרד החינוך

למאמר הדעה של מנכ"לית התנועה לחופש המידע

למאמר הדעה של ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, המכון הישראלי לדמוקרטיה

עזרו לנו להמשיך להילחם על המידע
בואו לעגל לטובה לתנועה
היכנסו עכשיו, זה לוקח דקה, ותרמו לנו את האגורות מהעודף בכל קנייה. קניתם ב-99.90 ₪? תרמתם לנו 10 אגורות. כ-5 שקלים בחודש במצטבר. בשבילנו זה המון. ❤️