דילוג לתוכן העמוד

בקשת מידע לחברת החשמל חושפת: אחרי שבוטלה ההטבה – עלות החשמל חינם לעובדים היתה 143 מיליון שקל

בקשת מידע שהגישה התנועה לחופש המידע לחברת החשמל חשפה כי מספר העובדים והגמלאים של חברת החשמל הזכאים להטבה של חשמל חינם, היה 14,496 בשנת 2021. הסכום הכולל של ההטבה, שכבר לא ניתנת לעובדים חדשים מאז 2018, עמד על 143 מיליון שקל ב-2021. מהמידע שנמסר לתנועה מתברר כי בעוד הצריכה הממוצעת ללקוח ביתי שלא מקבל את ההטבה עמדה על 8,162 קוט"ש לשנה, בבתים שזכו להטבה הצריכה עמדה על 12,279 קוט"ש. בחברת החשמל מסבירים את הפער בכך שעובדי החברה והגמלאים משתייכים לעשירון התשיעי והעשירי בהכנסה ובצריכת החשמל.

בקשת המידע הוגשה במסגרת הקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל. לדברי עו"ד אור סדן מהתנועה לחופש המידע ומנחה הקליניקה. "דובר רבות בעבר על ההטבה שניתנה לעובדי חברת החשמל, ונדמה שרבים מכירים את המערכון המוכר של זהו זה שבו המזגן עובד במקביל לתנור. כעת, נראה שהנתונים מעידים על כך שהיעדר הגבלה סבירה של צריכת החשמל בחינם, מובילה לצריכה מוגברת של חשמל. הדבר מעלה שאלות רבות, בין היתר אם הבינו מלכתחילה את ההשפעה הכלכלית של ההטבה, בשנים שבהן מחיר החשמל עולה, וכך גם על ההשפעה הסביבתית של צריכת חשמל מוגברת. מדובר ברשות ציבורית ולספק החשמל המרכזי של המדינה, ומובן שהן הפגיעה באקלים והן הפן הכלכלי רלוונטיים לכלל".

המענה מחברת החשמל

 

 

המידע מחברת החשמל

עזרו לנו להמשיך להילחם על המידע
בואו לעגל לטובה לתנועה
היכנסו עכשיו, זה לוקח דקה, ותרמו לנו את האגורות מהעודף בכל קנייה. קניתם ב-99.90 ₪? תרמתם לנו 10 אגורות. כ-5 שקלים בחודש במצטבר. בשבילנו זה המון. ❤️