דילוג לתוכן העמוד

בקשת מידע שהגישה התנועה: כמה עלה קמפיין הפוליו למשרד הבריאות?

לידיעה של אבי יופה ב"מעריב"

הקמפיין המסיבי להגברת המודעות לחיסון לפוליו מומן כולו מקופת המדינה. כעת התנועה לחופש המידע דורשת ממשרד הבריאות לחשוף התקציב שהועמד למטרה זו. עו"ד גיא דיין, היועץ המשפטי של התנועה, ציין בפנייה שהעביר בנושא כי משרד הבריאות התנהל מול ספקים שונים והשקיע משאבים רבים בהצלחת המבצע. לכן עליו להציג את הסכום שתכנן להשקיע, את רשימת כל הגופים והספקים שאיתם התקשר, ואת הסכומים שהעביר לכל ספק או אדם פרטי שלקח חלק בקמפיין. כמו כן מבקשת התנועה לחופש המידע לדעת מהו התקציב שהושקע בפועל במבצע ביחס לסכום שתוכנן מראש. על פי חוק, על המשרד להשיב לבקשה בתוך 30 יום ממועד הגשתה.

"אין ספק שסוגיית הפוליו וקמפיין החיסון נגדו היא אחד הנושאים שנמצאים בראש סדר היום הציבורי", הסבירה עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע. "לפיכך מן הראוי שהמשרד יעמיד לטובת הציבור מידע לא רק לגבי נושאים הקשורים לפוליו ולמיגורו, אלא גם בנוגע לעלויות קמפיין ההסברה. מידע זה יבהיר לציבור כיצד התמודד המשרד עם ניהול הנושא".

המבצע הארצי למיגור נגיף הפוליו החל ב-18.8, ובמסגרתו אמורים להתחסן כמיליון ילדים בשתי טיפות הניתנות דרך הפה. לשם הצלחת המבצע שכר המשרד את שירותיו של משרד יחסי ציבור "שלום תל אביב", פרסם מודעות בכלי התקשורת השונים וכן פיתח באמצעות חברת "מטריקס" אפליקציה מיוחדת לעניין עבור מחזיקי טלפונים חכמים.

בינתיים נראה כי המהלכים הועילו, ועד כה חוסנו יותר מ-700 אלף ילדים, שמהווים קרוב ל-51 אחוז מסך האוכלוסייה הנדרשת לחיסון. מחוז צפון הוא בעל שיעור הכיסוי החיסוני הגבוה ביותר- 71 אחוז-ואילו מחוז תל אביב נותר הנמוך ביותר עם 35 אחוזי התחסנות. במשרד הבריאות אישרו כי התקבלה פנייה מהתנועה לחופש המידע והוסיפו כי היא תידון כמקובל.