מדיניות חלוקת האייטמים של דובר צה"ל נחשפת: בלעדיות לכלי תקשורת ורוטציה
מהי המדיניות של דובר צה"ל בנוגע להעברת אייטמים בלעדיים לכלי תקשורת שונים? זה מה שניסתה לברר גל רם, סטודנטית מהקליניקה לחופש המידע של התנועה במסלול האקדמי המכללה למינהל. רם שאלה מה מספר האייטמים שקיבל כל גוף תקשורת – במקרים בהם האייטם לא מועבר במקביל לכולם. בנוסף, היא שאלה את דובר צה"ל מהם הקריטריונים לחלוקת האייטמים בין גופי התקשורת השונים. התשובה של דובר צה"ל היתה מעט מפתיעה.
בדובר צה"ל לא הגיבו באופן ישיר לשתי השאלות של רם – כלומר לא נקבו במספר האייטמים או בקריטריונים – אבל בשורה התחתונה הודו כי מדי פעם ניתנת בלעדיות לכלי תקשורת מסוים: "במקרים מסוימים, ומטעמי הגינות והוגנת ניתנת לכלי התקשורת בלעדיות – שהינו כלי עבודה מקובל ולגיטימי בעולם התקשורת. ככלל, בלעדיות ניתנת לכלי התקשורת השונים לאחר בחינת נסיבות העניין, וחטיבת דובר צה"ל פועלת למתן בלעדיות לכלי התקשורת השונים באופן שוויוני בדרך של רוטציה. כאשר ניתנת בלעדיות, הדבר נובע משיקולים מקצועיים לגיטימיים של זמינות והיתכנות מעשית, הקשורים בנסיבות העניין".
פורסם תחת: צה"ל
קבצים מצורפים
חדשות אחרונות
- 17 בספטמבר 2025הנתונים נחשפים: בצה"ל מנסים להחזיר לשירות מילואים עשרות אלפי אזרחים שקיבלו פטור
- 15 בספטמבר 2025מקבלי פטור נפשי משירות בצה"ל – לפי יישובים
- 15 בספטמבר 2025במשרד ראש הממשלה מאשרים: אלי פלדשטיין הועסק אצלנו
- 13 בספטמבר 2025כמה כסף הוציאה עיריית ירושלים על אירועי ספורט? אלה הסכומים
- 5 בספטמבר 2025משרד התחבורה לא עונה – שיא במספר העתירות נגד המשרד על אי מסירת מידע