המדינה גובה עד 30% פחות עבור קרוואנים שנמצאים בהתנחלויות
"משרד השיכון מסר כי פתח בבדיקת הנושא ויבחן את פעילות ועדת מחירים במשרד בנכסים אלה."
הפעם ביקשנו יחד עם שלום עכשיו, מידע לגבי מאות המבנים היבילים בהם החטיבה להתיישבות מחזיקה, בכספי ציבור, ומשכירה תמורת שכר דירה המשולם, ובכן, גם על ידי הציבור, ציבור השוכרים.
מתברר שבשטחי הגדה המערבית משלמים עד 30% פחות משאר המקומות בהם החטיבה עובדת ושכמעט 40% מהקרוואנים נמצאים בגדה המערבית. הנגב והגליל חולקים בשאר המבנים. הנתונים שנחשפו מעלים סימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות של החטיבה להתיישבות.
עיון באתר החטיבה להתיישבות העלה שהיא מחזיקה במאות מבנים יבילים ובמענה לבקשתנו אכן התקבלו נתונים על יותר מ 2000 יחידות. לזכותה של החטיבה יאמר שהיא מיישמת את חוק חופש המידע, מפרסמת באתרה מידע יזום ואף סיפקה במענה לבקשתנו מידע מפורט לגבי המבנים אותם היא משכירה בהתאם לחוק זכויות הדייר בדיור ציבורי.
מצורפים כתמיד, קבצי המידע הגולמי.
פורסם תחת: חדשות, משרד החקלאות
תגיות: החטיבה להתיישבות
קבצים מצורפים
חדשות אחרונות
- 21 ביוני 2026פעילות הצנזורה ב-2025 – התערבה ב-15 ידיעות ביום בממוצע
- 19 ביוני 2026בית המשפט: הסתרת סעיפי ההסכם לבנייה בסובב הדסה – אינה סבירה
- 17 ביוני 2026מספר התיקים הפתוחים בבתי המשפט – יותר מחצי מיליון
- 16 ביוני 2026חשפנו לראשונה: הדו"חות הכספיים של הסתדרות המורים
- 16 ביוני 2026יומן הפגישות של הנשיא הרצוג ל-2024-2025