בקשת מידע שהגשנו: כמה עלו הקמפיינים של חברת החשמל
18.25 מיליון שקל – זה הסכום ששילמה חברת החשמל הממשלתית על פרסום בכלי תקשורת ב–2013. רק 1.75 מיליון שקל מהתקציב (9.5%) יועדו לפרסום סטטוטורי, שבו מחויבת החברה לפי חוק. יתרת הכספים מימנה קמפיינים שניהלה החברה, בין היתר לצורך שיפור תדמיתה. זאת בזמן שהיא מתמודדת עם מצוקה פיננסית, וברקע הליכי רגולציה דרמטיים עבורה.
מנתונים שהעבירה החברה לבקשת התנועה לחופש המידע וארגון אמון הציבור עולה כי היא השקיעה לא פחות מ–7.2 מיליון שקל בקמפיין שקע ותקע שהושק ב–2013, ונועד לכאורה לפרוס את יתרונות מעבר החברה לייצור חשמל בגז טבעי. זאת אגב בסכום שגבוה פי 3.5 מכלל תקציב הפרסום שלה ב–2012 (2.1 מיליון שקל).
2.1 מיליון שקל השקיעה החברה ב–2013, לטענתה, רק בפרסום לקראת הסופה שפקדה את ישראל בדצמבר. 1.15 מיליון שקל הושקעו בקמפיין שליווה את השקת שירות שליחת חשבונות חשמל במייל ו–910 אלף שקל שילמה החברה עבור השקת האפליקציה החדשה למכשירים סלולריים.
"גם אם ניתן לקבל ולהבין קמפיינים שמתמקדים בענייני בטיחות, קשה שלא לתהות אם הסכומים המפורטים מצדיקים את עצמם", אמרה מנכ"לית התנועה לחופש המידע, עו"ד אלונה וינוגרד. "עולה השאלה אם באמת נחוץ וראוי שחברת החשמל, שאין לה מתחרים, תשקיע כאלה סכומים לפרסום עצמי".
פורסם תחת: חברת החשמל
חדשות אחרונות
- 16 בינואר 2025בעקבות עתירת התנועה נחשף – שיעור ההתחסנות נגד נגיף הפפילומה הוא רק 55%
- 3 בינואר 2025התנועה חושפת: אלה שיעורי ההתחסנות ביישובים קטנים בישראל
- 30 בדצמבר 2024התנועה חושפת: חובות המפלגות למדינה מגיעים ל-137 מיליון שקל
- 30 בדצמבר 2024מה נתניהו מסתיר מהציבור על מצבו הבריאותי
- 26 בדצמבר 2024ניצחנו – בית המשפט הורה למשרד החינוך לפרסם את תוכניות גפ"ן בחתך בית ספרי