בקשת מידע שהגשנו: כמה עלו הקמפיינים של חברת החשמל
18.25 מיליון שקל – זה הסכום ששילמה חברת החשמל הממשלתית על פרסום בכלי תקשורת ב–2013. רק 1.75 מיליון שקל מהתקציב (9.5%) יועדו לפרסום סטטוטורי, שבו מחויבת החברה לפי חוק. יתרת הכספים מימנה קמפיינים שניהלה החברה, בין היתר לצורך שיפור תדמיתה. זאת בזמן שהיא מתמודדת עם מצוקה פיננסית, וברקע הליכי רגולציה דרמטיים עבורה.
מנתונים שהעבירה החברה לבקשת התנועה לחופש המידע וארגון אמון הציבור עולה כי היא השקיעה לא פחות מ–7.2 מיליון שקל בקמפיין שקע ותקע שהושק ב–2013, ונועד לכאורה לפרוס את יתרונות מעבר החברה לייצור חשמל בגז טבעי. זאת אגב בסכום שגבוה פי 3.5 מכלל תקציב הפרסום שלה ב–2012 (2.1 מיליון שקל).
2.1 מיליון שקל השקיעה החברה ב–2013, לטענתה, רק בפרסום לקראת הסופה שפקדה את ישראל בדצמבר. 1.15 מיליון שקל הושקעו בקמפיין שליווה את השקת שירות שליחת חשבונות חשמל במייל ו–910 אלף שקל שילמה החברה עבור השקת האפליקציה החדשה למכשירים סלולריים.
"גם אם ניתן לקבל ולהבין קמפיינים שמתמקדים בענייני בטיחות, קשה שלא לתהות אם הסכומים המפורטים מצדיקים את עצמם", אמרה מנכ"לית התנועה לחופש המידע, עו"ד אלונה וינוגרד. "עולה השאלה אם באמת נחוץ וראוי שחברת החשמל, שאין לה מתחרים, תשקיע כאלה סכומים לפרסום עצמי".
פורסם תחת: חברת החשמל
חדשות אחרונות
- 23 באפריל 2025חשפנו: עלויות הטקס הממלכתי לציון טבח ה-7 באוקטובר – 7.5 מיליון שקל
- 9 באפריל 2025ההסכם המושחר של תוכנית הבנייה מסביב לבית החולים הדסה
- 9 באפריל 2025רגב הבטיחה עמדת שירות בנתב"ג למילואימניקים. בדקנו אם היא קיימה
- 8 באפריל 2025מידע שחשפנו: פירוט החובות וההלוואות של המפלגות
- 7 באפריל 2025למשרד הבריאות אין נתונים עדכניים על היקף ההתאבדויות בישראל