דילוג לתוכן העמוד

בקשת מידע של התנועה חשפה – משרד התחבורה חייב כ-74 מיליוני שקלים ל-72 אלף אזרחים

נהג שרכבו הושבת בתאונה זכאי להחזר על אגרת הרישוי שלא נוצלה, אולם מתברר שלא רבים מודעים לכך. בקשת מידע שהגישה התנועה לחופש המידע חשפה ש פחות ממחצית הזכאים מבקשים ומקבלים בממוצע 732 שקל. 72 אלף איש שיכולים לקבל החזר, טרם עשו זאת.

בחמש השנים האחרונות הוכרזו 183,932 כלי רכב כטוטל לוס אחרי תאונה, מהם 40,271 ב-2021 לבדה. אולם רק 83,154 מבעלי הרכב הגישו בקשה לקבל את ההחזר על אגרת הרישוי ששילמו. 11,814 מהם בשנה החולפת. יצוין כי התקנות מאפשרות לקבל החזר רק עד שלוש שנים לאחור, כך שנהג שרכבו הורד מהכביש לפני אמצע 2018, לא זכאי לקבל את הכסף. משרד התחבורה לא טרח לעדכן את הנהגים. עדיין ישנם כ-72 אלף איש שרכבם הורד מהכביש בשלוש השנים האחרונות, ויכולים לקבל החזר אך טרם ביקשו.
בקשת המידע הוגשה על ידי הסטודנטית עדן קליין מהקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל.
עו"ד אור סדן מהתנועה לחופש המידע והקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל, מסר כי "מעת שרכב מורד מהכביש, זכאי בעל הרכב לקבל את החלק היחסי של האגרה השנתית בחזרה. העובדה שהנתונים מעידים על כך שישנו פער בין כמות הרכבים שמורדים מהכביש בכל שנה לבין מספר הבקשות להחזר שמוגשות למשרד התחבורה, מצביעה על כך שישנם רבים שלא מממשים את זכותם לקבלת ההחזר הכספי. נראה שמשרד התחבורה לא עושה די על מנת ליידע את בעלי הרכבים הללו על זכות זו. ואם ממילא הרכב מורד מהכביש, נשאלת השאלה מדוע לא מדובר בהליך החזר אוטומטי".

המידע שקיבלנו ממשרד התחבורה

החזרים

החזרים 1

עו"ד אור סדן בתוכנית "הכל כלול"
https://youtu.be/CNT5MZ_N9Ww

עזרו לנו להמשיך להילחם על המידע
בואו לעגל לטובה לתנועה
היכנסו עכשיו, זה לוקח דקה, ותרמו לנו את האגורות מהעודף בכל קנייה. קניתם ב-99.90 ₪? תרמתם לנו 10 אגורות. כ-5 שקלים בחודש במצטבר. בשבילנו זה המון. ❤️