הסברה ושיווק עצמי – על מה שפכה לפ"מ 136 מיליון שקל בקורונה
הממשלה נהפכה לאחת המפרסמות המשמעותיות בשנת הקורונה. היא נדרשה להנגיש לציבור מידע רב, על בריאות הציבור, תוכניות סיוע כלכליות, מוקדי סיוע לנזקקים, עדכונים לגבי חזרה ללימודים, מתווה החיסונים ועוד. ממארס 2020 עד ינואר 2021 הוציאה הממשלה 137 מיליון שקל על 130 קמפיינים בנושא הקורונה בלבד – כך מתברר ממידע שקיבלה התנועה לחופש המידע.
המידע התקבל רק לאחר שהתנועה עתרה נגד לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), הזרוע המבצעת של משרדי הממשלה בתחום הפרסום.
מהמידע שנמסר לתנועה לחופש המידע עולה כי עשרות אלפי שקלים הורעפו על טאלנטים בתשדירים שלא ברורה יעילותם; כשני שלישים מתקציב הפרסום של הממשלה נותבו לטלוויזיה, אף שחרדים וערבים חשופים אליה פחות מלעיתונות כתובה, רדיו ושלטי חוצות. "בתקופת מגפה ברור שהמדינה צריכה להשקיע משאבים כדי לקדם מסרים חשובים וידע לכלל הציבור. אבל עלתה תחושה שלחלק מהתשדירים היה ניחוח של קמפיין פוליטי. לא נמדדה האפקטיביות שלהם ולא נבדק איזו אוכלוסייה דורשת יותר השקעה ותשומת לב", אומרת עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע. "השתמשו בכלים ישנים על מצב חדש — ושפכו על זה כסף רב".
המידע שקיבלנו מלפ"מ
עתירת התנועה נגד לפ"מ
הנספחים לעתירה
קבצים מצורפים
חדשות אחרונות
- 21 ביוני 2026פעילות הצנזורה ב-2025 – התערבה ב-15 ידיעות ביום בממוצע
- 19 ביוני 2026בית המשפט: הסתרת סעיפי ההסכם לבנייה בסובב הדסה – אינה סבירה
- 17 ביוני 2026מספר התיקים הפתוחים בבתי המשפט – יותר מחצי מיליון
- 16 ביוני 2026חשפנו לראשונה: הדו"חות הכספיים של הסתדרות המורים
- 16 ביוני 2026יומן הפגישות של הנשיא הרצוג ל-2024-2025