עתרנו נגד משרד התחבורה – מסרב לחשוף איך התקבלה ההחלטה לשנות את כללי הנסיעה בנתיבים שיתופיים
משרד התחבורה לא עונה – התנועה לחופש המידע פנתה למשרד וביקשה לדעת איך התקבלה ההחלטה לשנות את הכללים הנוגעים לנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית במקומות שונים בארץ. אחרי שבמשרד התחבורה לא השיבו, התנועה עתרה לבית המשפט.
עם חזרתה של מירי רגב למשרד התחבורה בינואר 2023 היא החליטה לשנות את תנאי הנסיעה בנתיב השיתופי "נתיב פלוס" בכביש 1 מ-3 פלוס ל-2 פלוס, כלומר שהנסיעה בנתיב תתאפשר גם לכלי רכב שבהם יש נהג ונוסע אחד. לדברי השרה רגב ההחלטה התקבלה על סמך "ניתוח נתונים מקצועי". פנינו למשרד התחבורה וביקשנו להעביר לידינו את ניתוח הנתונים, הסיכומים וכל המסמכים שבהתאם להם נקבע כי יש לשנות את מה שהיה קבוע ערב השינוי. את בקשת המידע הגיש אפק סבג, סטודנט בקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל.
כעבור חודש מהגשת הבקשה, הגיעה תשובת המשרד – "מחמת עומס עבודה באגף המקצועי, הממונה על החוק מאריכה את זמן הטיפול". חיכינו וחיכינו אבל התשובה ממשרד התחבורה לא הגיעה. בחלוף המועדים הקבועים בחוק, נאלצנו לעתור לבית המשפט. ומתברר שאנחנו לא היחידים שלא מקבלים מענה ממשרד התחבורה.
עדכון: בעקבות העתירה – המידע התקבל.
העתירה שהגישה התנועה
עתירת התנועההנספחים לעתירה
נספחים לעתירהפורסם תחת: חדשות
תגיות: אי מתן מענה, מירי רגב, משרד התחבורה, נת"צ
קבצים מצורפים
חדשות אחרונות
- 27 בנובמבר 2025חשפנו: רשימת ארגוני הסיוע לעזה שישראל אישרה – ואלה שפסלה
- 19 בנובמבר 2025שנתיים לרפורמת הנשק של השר בן גביר – אלה הנתונים
- 19 בנובמבר 2025מי נושא בנטל? מספר ימי המילואים בחלוקה לערים
- 18 בנובמבר 2025נייר עמדה: אין שקיפות בנתוני ההתחסנות לפי יישובים
- 14 בנובמבר 2025רגב טורס: עלויות השרה לחו"ל מסוף 2024 עד אוגוסט 2025